schiIarna este de multe ori perioada in care ne relaxam in familie si ne bucuram de un repaus binemeritat, insa este important sa tinem cont de faptul ca mesele de sarbatori sunt tot mai bogate in grasimi si zaharuri, iar aceasta cere de la sine o activitate fizica constanta si multa miscare. Vestea buna este ca iarna este prilejul ideal de a incerca un nou sport care te va mentine in forma si mai mult decat atat, va aduce beneficii variate intregului organism. Avantajul desfasurarii activitatilor fizice pe timp de iarna este ca datorita zapezii, efortul depus este mai mare, ceea ce ajuta la fortificarea inimii si a intregului sistem cardio-vascular.

Patinajul – esteun sport ce implica mai multe exercitii si miscari care ajuta la coordonare, imbunatatirea echilibrului si a flexibilitatii si simultan creste rezistenta corpului si a musculaturii. Patinajul este de asemenea si o modalitate de eliberare a stresului si de redobandire a echilibrului emotional, cercetarile dovedind beneficiile de ordin mental pe care acesta le aduce. Mai mult decat atat, acest sport prezinta aceleasi avantaje ca si jogging-ul, deoarece intareste si modeleaza muschii inferiori ai corpului si ajuta la arderea rapida a caloriilor.

Schiatul – este unul dintre putinele sporturi care implica activitatea tuturor muschilor corpului. Schiatul asigura dezvoltarea armonioasa in special a muschilor abdominali si ai picioarelor, intretinand si aportul de oxigen si nutrienti. Acest sport imbunatateste gradul de oxigenare si mareste capacitatea plamanilor, iar datorita temperaturii scazute organismul lucreaza de doua ori mai intens pentru a-si pastra caldura. In functie de nivelul de intensitate si greutatea corporala, in timpul a 6 ore de schiat organismul poate arde pana la 3000 calorii si pierde pana la 5 kilograme intr-o saptamana. In plus, beneficiile acestei activitati se extind si la cresterea imunitatii si ameliorarea starilor depresive.

Snowboarding-ul – este un sport intens ce presupune schimbari rapide de directie, ajutand astfel la mentinerea flexibilitatii si echilibrului. Snowboarding-ul este mai usor de invatat decat schiatul, intareste in special grupele inferioare de muschi si cei abdominali, iar o ora de astfel de distractie pe partie ajuta la arderea a 450 de calorii. Practicarea acestui sport s-a dovedit a avea multiple beneficii cardio-vasculare si de reducere a anxietatii. Astfel, organismul elibereaza endorfine, substantele corpului responsabile pentru fericire si buna dispozitie, intretinand sanatatea mentala prin reducerea nivelului de stres.

Jogging – nu este neaparat un sport de iarna, insa alergatul pe zapada si faptul ca trebuie sa fii atent ca sa eviti zonele cu pojghita de gheata duc la o ardere a caloriilor mai intensa, aproximativ 100 de calorii la un kilometru si jumatate. Se considera ca un program regulat de jogging poate mari speratţa de viaţă cu 6 ani pentru un bărbat şi cu 5 ani pentru o femeie.

In practicarea oricarui sport de iarna este important sa evitati suprasolicitarea ce poate provoca deshidratarea sau febra musculara. Tocmai de aceea, se recomanda consumul de bauturi calde pe parcursul zilei, o alimentatie sanatoasa bogata in nutrienti, dar si administrarea suplimentelor de stimulare a imunitatii si de intarire a organismului.

Articole inrudite:

Jucarie.ro
Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest

Scrie-ne părerea ta