De câte ori nu ţi s-a întâmplat să fii acostat/ă pe stradă, în faţa marilor magazine, de persoane care se ofereau să îţi vândă la preţuri aproape derizorii produse considerate de lux –parfumuri de firmă, haine care purtau semnătura unor designeri celebri, ceasuri, accesorii, pantofi sau telefoane?

Ai cazut în plasă cel puţin o dată, iar parfumul tău, care în magazin costa câteva sute şi pe care tu ai dat cel mult două, se evaporă după primul „puff” şi ai senzaţia că miroşi ca apa de colonie pe care frizerul i-o dădea bunicului tău după un bărbierit ca la carte? Înseamnă că ai fost victima unui comerciant de produse contrafăcute.

Falsuri se vând peste tot în România, ţară care ocupă un loc de frunte pe piaţa produselor contrafăcute. Cele mai multe falsuri sau, aşa cum mai sunt ele cunoscute în limbajul pasionaţilor de cumpărături, „fake-uri”, se găsesc în Bucureşti.  De la târgul de maşini din Vitan, de exemplu, poţi să cumperi de la curele Versace şi ochelari Ray Ban, până la parfumuri D&G sau tricouri Nike. Toate „originale”, ne asigură comercianţii. La fel se întâmplă şi în marile pieţe, unde hainele şi încălţămintea de firmă răsar discret din genţi de voiaj ascunse pe sub tarabe. Ca să nu mai vorbim de marele centru comercial de aproape de Voluntari, unde Mike şi Adibas erau până nu de mult branduri cu acte în regulă vândute mult mai ieftin ca originalele pe care le copiau cu neruşinare.

Însă cel mai bun exemplu de fals grosolan vândut cu acte în regulă este acela al celebrelor cizme UGG. Devenite un „must have” pentru fashioniste, cizmele care ar fi trebuit să fie numai şi numai din piele de oaie neo-zeelandeză, sunt făcute din blănuri artificiale şi plastice care aproape că îţi îmbolnăvesc picioarele. Mai mult decât atât, „făcăturile” sunt vândute chiar şi în malluri cu preţuri foarte mari, ca să îi convingă pe cumpărători că sunt originale. De fapt, românii iubitori de cumpărături la mall sunt ţintele sigure ale produselor contrafăcute.  Iar cum pentru unele tinere UGG-urile sunt precum anvelopele „all seasons”, afacerea cu falsuri este înfloritoare.  Unii au aşa  lipsă a culturii de shopping încât admit să plătească o pălărie de bani pentru nişte cizme din plastic care „se cască” ruşinos la prima ploaie. Asta în condiţiile în care cu un simplu click pe site-ul producătorului australianhttp://counterfeit.uggaustralia.com/ îţi oferă o serie de elemente de siguranţă ale produsului original. Aşa aflăm că, pe lângă blana naturală special folosită la realizarea cizmelor, cei de la UGG Australia au pus holograme pe produs, iar mult râvnitele cizme nu se vând pe eBay, numele lor nefiind însoţit de termeni precum „reducere”, „ieftin”, „solduri”, „sales”, „lichidare de stoc”… care apar doar în cazul produselor contrafăcute.

O altă marcă favorită a falsificatorilor este Louis Vuitton. Considerate scumpe chiar şi pentru cei cu dare de mână, produse sub marca Louis Vuitton ajung să fie purtate cu mândrie pe braţ de precupeţe care se bat cu pumnul în piept că „le-au luat originale de la unii de la Obor”. Falsul este bine ticluit, iar dacă nu eşti fan al brandului sau nu-ţi faci bine temele de acasă, poţi să juri că achiziţia ta este cel mai mare chilipir original. Însă,iată detaliile care fac diferenţa:

 

  • Poşetele Louis Vuitton sunt foarte scumpe pentru că sunt realizate din materiale rare – boa, crocodil, piele de miel si piele de camilă. Falsurile sunt fabricate din piele falsă si din vinil, sunt dure şi rigide la atingere.
  • O poşetă Louis Vuitton este netedă şi moale. Căptuşeala este din piele Vachetta şi se va închide la culoare în mod natural pe măsura ce poşeta “îmbătrâneşte”. Cele mai multe falsuri sunt realizate dintr-o captuşeala cafeniu deschis sau una învechită artificial, care nu se va schimba cu trecerea timpului.
  • Cusăturile de pe o poşetă Louis Vuitton sunt perfecte, nu au capete de aţă ieşite sau fire desfăcute
  • Plasarea monogramei se face cu atenţie şi pe bucăţi, astfel nu vor fi strâmbe sau tăiate la mijloc. Vor arata la fel pe fiecare model de poşetă sau geamantan.
  •  Louis Vuitton nu face reduceri, nu are lichidări de stocuri, nu vinde en-gros sau nu îşi vinde produsele în pieţele în aer liber.
  • Eetichetele nu sunt ataşate de o poşetă Louis Vuitton. Originalele au etichete, dar sunt plasate în interior sau într-o punguţă.
  • Dacă poşeta este un model care nu se regăşeste pe site-ul Louis Vuitton, atunci înseamnă ca geanta este falsa. Nu există modele noi care ies în fiecare sezon.
  • Armătura folosită pe poşetă este, de asemenea, un indicator. Falsurile vor avea adesea material plastic vopsit cu auriu, în timp ce o poşetă autentică va avea metal auriu sau alama.

Ca să nu mai spunem de ceasurile falsuri. Aflate pe toate drumurile, Rolex-urile, Omega sau Panerai-urile de duzină pot păcăli uşor ochiul neavizat. De aceea, trebuie să ştiţi, în primul rând, că NU există ceasuri elveţiene veritabile al căror preţ să fi coborât ca prin minune câteva mii de euro peste noapte. NU veţi găsi Rolex, Omega, Breitling, Panerai sau orice altă marcă de prestigiu aşteptând clienţi pe o tarabă din târg sau pe un site care împarte asigurări despre calitatea şi autenticitatea mecanismelor. De aceea, o verificare atentă a detaliilor unui ceas contrafăcut arată imediat valoarea lui reală.  Fără a fi nevoie să mergeţi la un magazine speciaizat care să vă confirme sau să infirme falsul, iată ce trebuie să analizaţi singuri înainte de a cumpăra o astfel de piesă:

  • Marcajul cadranelor şi al indecşilor, calitatea materialelor şi curelei sunt indicii care dau uşor de gol o replică.
  • Aspectul unui ceas nou trebuie să fie perfect în materie de finisări, de la cureaua cusută manual şi până la capacul carcasei.
  • Informaţiile de pe spate sunt gravate (cu o gravură clară, de calitate) şi nu vopsite, geamul este din cristal safir şi nu sticlă.
  • Nu  e normal ca odată apăsat controlul, indicatorul cronografului să nu revină în poziţia iniţială.
  • Nu e în regulă ca unul dintre butoane să fie blocat. De multe ori, dincolo de indicat ora, ceasurile false nu sunt capabile de a reproduce şi celelalte funcţii ale modelelor originale.
  • Actele care însoţesc un produs comercializat mult sub preţul firesc al originalului nu sunt o garanţie. Dacă au falsificat ceasul, de ce n-ar falsifica şi actele?

Nu uita să consulţi Ghidul cumpărătorului isteţ.

Articole inrudite:

Jucarie.ro
Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest

Scrie-ne părerea ta

Spam protection by WP Captcha-Free