Dacă simţi oboseala, chiar şi după un weekend în care doar te-ai plimbat sau relaxat, atunci trebuie să ştii că ar fi bine să îţi regândeşti dieta. Alimentele care alungă oboseala ar trebui să fie nelipsite din frigiderul tău, pentru că sunt mai eficiente și au un efect pe o durată mai mare de timp decât cafeaua.

Cele mai bune alimente în acest sens sunt fructele, care îți garantează energie – portocalele, kiwi, ananasul și grepfrutul – din două motive: toate conțin vitamina C. Aceasta are efect similar cofeinei, activând însă și sistemul imunitar, apoi pentru că vin la pachet cu magneziu, care este un energizant natural. Bonusul constă în aportul de apă, potrivit datelor publicate de doctrssimo.fr.

Legumele ar trebui să fie și ele pe lista celor care combat oboseala, dar cele mai bune sunt ardeiul gras și cel iute, conopida, spanacul și frunzele de năsturel. Aceste legume aduc combinația ideală de vitamina C și acid folic, cei doi nutrienți care activează sistemul vascular și luptă cu senzația de oboseală. Mai ales dacă sunt consumate constat în perioadele foarte grele, în care resimți efectele neplăcute ale oboseli cronice, vei vedea că efectele lor sunt fantastice.

Dimineață ar fi bine să mănânci la micul dejun, fulgi de ovăz, ciocolată neagră și fructe uscate. Oligoelementele și magneziul sunt cele care te energizează și susțin efortul intelectual și fizic. Magneziul este unul dintre elementele esențiale, fiind implicat în peste 300 de reacții biochimice celulare. Specialiștii susțin că deficitul de magneziu este una din cauzele senzației de oboseală, iar doza zilnică recomandată este de 360 mg pentru femei și 420 mg pentru bărbați.

În plus, vitamina E este foarte eficientă în combaterea efectelor oboselii cronice, iar soluția este o porție de peste gras: somon sau merluciu. Nu uitați de fructele de mare, care pot fi utilizate cu mare succes în această direcție.

Dacă va simțiți obosiți, o altă soluție este dată de o friptură în sânge. Aceasta te va energiza în orice moment, grație aportului de fier pe care îl aduce. Carnea de vită, cea de curcan, sau cea de porc și ouăle sunt mereu o soluție în momentele în care rezervele de energie ale organismului tău sunt pe sfârșite. Carnea îți funizeaza doza necesară de seleniu, care are capacitatea de a reduce senzația de oboseală. Experții spun că porția zilnică de seleniu este de 60 mg pe zi pentru bărbați și de 50 mg pentru femei.

Alte alimente care sunt eficiente în combaterea senzației de oboseală sunt cele din categoria lactatelor. Acestea furnizează organismului calciu și magneziu. Deficitul de calciu conduce la senzația de oboseală extremă, mai ales atunci când consumi multă energie fizică sau intelectuală. Astfel, cele mai bune alegeri sunt brânza fermentată și iaurtul integral.

Nu uitați de apă și de lichide în general, dacă simțiți că oboseala vă doboară. Dacă va deshidratați, senzația de oboseală va fi mai accentuată. Astfel, pe lângă apă, beți suc de portocale, lapte cu cacao și cafea. Aceasta din urmă trebuie consumată cu măsură și mereu însoțită de un pahar de apă.

 

Articole inrudite:

Jucarie.ro
Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest

Scrie-ne părerea ta

Spam protection by WP Captcha-Free